Nestas - Dubbeldam > Onze school > Over ons

Over ons

Obs Dubbeldam is ontstaan uit een drietal Dordtse scholen: de Meidoornschool, de Parkschool en Eikenrode. Obs Dubbeldam is al heel lang op de Eikenlaan te vinden, met een kort uitstapje naar “de polder” toen het huidige schoolgebouw werd gebouwd. Het huidige gebouw is begin 2013 geopend. Bij de bouw zijn, in aanwezigheid van toenmalig wethouder de heer van der Burgt, in de fundering van het gebouw zelfs twee tijdcapsules geplaatst!

Sinds 2021 is OBS Dubbeldam een Nestasschool.  Wij hebben rond de 400 leerlingen, verdeeld over 16 groepen.  Dit betekent dat we van alle leerjaren parallelgroepen hebben.

Omdat er in het hoofdgebouw niet voldoende plek is om deze 16 groepen te plaatsen zitten de groepen 3 op een dislocatie "De Boerderij".
Dit is een heel fijne, rustige plek waar de leerlingen alle ruimte hebben om te werken en te spelen. En de gymzaal zit naast de deur.